onsdag den 14. januar 2009

Email fra Tijana Miscovic (13. januar)

Hej Søren, hej Stine

Lige et kommentar på det sidste indlæg på bloggen…og det som Stine spurgte mig i telefon..og bare for at genopfriske hvordan det lige var aftalen om det her skat-kunst projekt lød…Det er mest til jer to…men hvis I selv synes må I for min skyld gerne sætte det på bloggen.

Kunstnerne på en eller andet made skal undersøge borgernes oplevelse af retssikkerhed og ende med et kunstværk der bygger på denne undersøgelse et værk der i forhold til SKATS gængse undersøgelses metoder som f.eks. spørgeskemaer, formår at viser en anden/ ny/ anderledes/ kunstnerisk/ uventet..,vinkel på emnet.

Den kunstneriske undersøgelse (produktionen af værket) skulle gerne inkludere interaktion/berøring med borgerne (eksternt) med efterfølgende fremvisning til/implementering i SKAT (internt).

Værkets møde med beskueren bliver som jeg lige sagde Internt. Hvis jeg skal uddybe det, betyder det (sådan som jeg har forstået det på Pernille), først fremvisning for dem der er involveret i projektet (MindLab, Pernille, Margrethe, Trine og nogen flere "observatører" som I ikke har mødt endnu), dernæst ledelsen, og hvis de godkender det til viderformidling, vil det også blive vist for alle de mange medarbejdere.

Desuden vil værkerne blive vist semi-eksternt den 18/2 hvor vi laver en borger fokusgruppe visning hvor værket vil kunne møde beskuere uden tilknytning til SKAT MindLab eller kunstnerne. Det bliver i første omgang det der kommer tættest på en offentlig fremvisning.

Det var alt for nu-T
p.s. Jeg synes jeres blog er super...Jacob sagde at han arbejdede på et indlæg og Anette vil gerne linke jeres blog til MindLabs nye egen blog.

Ingen kommentarer: